Jakie programy do czytania newsów?
Borneq
2019-12-25 20:19:35 UTC
Do tej pory używałem jedynie Thunderbirda. chciałem pobawić się innymi
czytnikami, ale
- 40 tude - link nie działa
- The Bat - do poczty i zdaje się że jedynie do poczty
- PAN jakiś trudny w konfiguracji, nie chce zaciągać listy grup

Jakie programy i jakie wady i zalety posiadają w porównaniu z innymi?
MF
2019-12-25 21:36:19 UTC
Post by Borneq
Do tej pory używałem jedynie Thunderbirda. chciałem pobawić się innymi
czytnikami, ale
- 40 tude - link nie działa
Proszsz:
<http://web.archive.org/web/20150409103608/http://dialog.datalist.org/downloads/download.html>
(pliki do ściągnięcia też zostały zarchiwizowane).
Post by Borneq
- The Bat - do poczty i zdaje się że jedynie do poczty
Tak, tylko do poczty, ale była kiedyś lokalna bramka news <=> mail,
przez którą dało się czytać newsy. No i The Bat jest shareware.
Post by Borneq
- PAN jakiś trudny w konfiguracji, nie chce zaciągać listy grup
Jakie programy i jakie wady i zalety posiadają w porównaniu z innymi?
Najmilej wspominam Dialoga, ma spore możliwości konfiguracji i podoba mi
się jego interfejs, ale jest nierozwijany od bardzo wielu lat i dziś
może mieć problemy z bezpiecznym połączeniem przez brak obsługi nowszych
protokołów (ale radą na to może być stunnel). Podobnie jak w przypadku
Hamstera Dialog trzyma pliki konfiguracyjne i archiwum w katalogu
instalacyjnym, więc trzeba go dziś instalować w jakimś miejscu, gdzie ma
się prawa zapisu, bo w Program Files (x86) UAT będzie blokował zapis
czegokolwiek. Poza tym jest jeszcze Forte Agent (3.3 to ostatnia wersja
freeware), ale nie przypadł mi do gustu (interfejs i do tego wewnętrznie
działał w oparciu o strony kodowe, więc mimo formalnej obsługi utf-8 nie
potrafił wyświetlić jednocześnie znaków np. polskich i cyrylicy, do tego
nie ma słownika polskiej ortografii.
MF
Andrzej P. Wozniak
2019-12-26 00:13:42 UTC
Post by Borneq
[...]
Sam sprawdź:

* Outlook Express - cały czas działa:
- z Windows XP (po połataniu do POSDReady) zalecany z nakładką OE
PowerTool (np. w wirtualnej maszynie);
- z nowszych systemów po doinstalowaniu stosownych przeróbek.
* ElectroMailer, dawniej HellCoreMailer, obsługuje TLS 1.3, działa podobno
pod Windows 2000, polskiego autora:
https://electromailer.pl/

Na Androida nie chcesz? Nie sprawdzałem, jak działa, ale jest np.:
* Groundhog2, polski fork znanego wcześniej czytnika Groundhog:
http://83.220.108.211/bins/groundhog/
Obie wersje niedostępne w Google Play (pierwsza wycofany, druga chyba nigdy
tam nie trafiła). Jeśli się nie mylę, autor forka pisze z tego czytnika na
pl.misc.telefonia.gsm, więc gdybyś testował i miał jakieś zastrzeżenia, to
może poprawi.
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
Marcin Debowski
2019-12-29 07:09:45 UTC
[...]