Serwer do testowania
Borneq
2019-12-25 15:05:36 UTC
Piszę właśnie czytnik usenetu i nie chcę być zablokowany, gdy będę na
początku wysyłał błędne komendy. Czy są nie tylko grupy do testowania
*.test ale całe testowe serwery?
MF
2019-12-25 15:24:59 UTC
Post by Borneq
Piszę właśnie czytnik usenetu i nie chcę być zablokowany, gdy będę na
początku wysyłał błędne komendy. Czy są nie tylko grupy do testowania
*.test ale całe testowe serwery?
Kiedyś popularny był hamster – lokalny serwer nntp (i poczty) dla
Windowsa, na pewno miał funkcję jakiegoś logowania połączeń (ale nie
pamiętam, jak szczegółowego i czy było to konfigurowane), wydaje mi się,
że od którejś wersji nawet obsługiwał SSL, ale od lat jest nierozwijany
i nawet nie wiem, gdzie go znaleźć, a co dopiero czy będzie działał na
współczesnym Windowsie. Ale jakby działał, możesz owego hamstera
postawić sobie we własnej sieci czy nawet lokalnie i testować czytnik do
woli.
MF
Borneq
2019-12-25 18:16:30 UTC
Post by MF
współczesnym Windowsie. Ale jakby działał, możesz owego hamstera
postawić sobie we własnej sieci czy nawet lokalnie i testować czytnik do
woli.
Własnie, a jak postawić własną grupę?, np. miejsce byłoby hostowane
przez nazwa.pl, tylko wybrane grupy, tylko ostatnie wiadomości na
przykład i może część grup byłaby lokalna tak jak jest na
newsgroups.borland.com a część globalna?
MF
2019-12-25 19:58:37 UTC
Post by Borneq
Post by MF
[...]
W hamsterze możesz utworzyć własną, lokalną grupę, tak że nie będzie
wymieniana z żadnym innym serwerem. Mało tego, jeżeli nie potrzebujesz
dostępu do usenetu, nie musisz nawet podłączać hamstera do żadnego
zewnętrznego serwera news, a jeżeli potrzebujesz, to możesz wybrać,
które grupy hamster będzie udostępniał (= ściągał z tego zewn. serwera).
Na pewno w helpie coś o tym jest, poza tym w archiwach pl.news.czytniki
sprzed 10 do 20 lat powinno być sporo o konfiguracji hamstera.

Przypomniał mi się odsyłacz do ściągnięcia hamstera:
<http://hamster.thebat.pl/>. Strona jest niewiarygodnie stara, ale od
tamtego czasu rozwój hamstera został wstrzymany. Może ściągnij, poczytaj
helpa, pobaw się i zobacz, czy spełnia Twoje wymagania. Aha, hamster
trzyma pliki konfiguracyjne w swoim katalogu instalacyjnym, więc
instaluj tam, gdzie UAC nie będzie się czepiał, np. gdzieś w %AppData%,
nie w Program Files (x86),
MF
Borneq
2019-12-25 20:32:22 UTC
Post by MF
W hamsterze możesz utworzyć własną, lokalną grupę, tak że nie będzie
wymieniana z żadnym innym serwerem. Mało tego, jeżeli nie potrzebujesz
dostępu do usenetu, nie musisz nawet podłączać hamstera do żadnego
A jaka nazwa serwera? W inn2 mam news.localhost, gdy localhost w pisałem
jako domenę w pliku konfiguracyjnym w etc pod Linuxem. W Hamstera mam
pod Windows.
MF
2019-12-25 21:18:44 UTC
Post by Borneq
Post by MF
[...]
Pod Windowsem prawie tak samo - localhost jako adres serwera w czytniku
powinien działać, ewentualnie 127.0.0.1. W Windowsie też możesz sobie
dopisać jakąś nazwę w c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (plik nie ma
rozszerzenia, może też tam być plik hosts.sam z przykładami wpisów i
krótką instrukcją, przynajmniej był w dawnych Windowsach).
MF
Marcin Debowski
2019-12-29 07:06:44 UTC
Post by Borneq
Post by MF
[...]
Popatrz jeszcze na Leafnode. Poźniejsze wersje umozliwiały obsługę grup
lokalnych.
Marcin
Kamil Jońca
2019-12-25 16:45:21 UTC
Post by Borneq
Piszę właśnie czytnik usenetu i nie chcę być zablokowany, gdy będę na
początku wysyłał błędne komendy. Czy są nie tylko grupy do testowania
*.test ale całe testowe serwery?
A wirtualka z innem?
KJ
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Borneq
2019-12-25 18:54:17 UTC
Post by Kamil Jońca
A wirtualka z innem?
KJ
Chodzi o https://defuse.ca/inn-private-newsgroup-server-setup.htm ?
Kamil Jońca
2019-12-25 19:39:16 UTC
Post by Borneq
Post by Kamil Jońca
A wirtualka z innem?
KJ
Chodzi o https://defuse.ca/inn-private-newsgroup-server-setup.htm ?
Tak (nie wiem czy ten opis jest sensowny czy nie, ale chodzi o inn2)
Fakt, że na początku może być potrzebne wgryzienie się w konfigurację,
ale skoro piszesz klienta to i tak troche koncepcji newsowych będziesz
musiał poznać :)

KJ
kk
2020-01-14 00:58:50 UTC
Piszę właśnie czytnik usenetu .... całe testowe serwery? ...
Po co pisać czytnik jak zamykane są ostatnie serwery? Napisz
oprogramowanie wymiany wiadomości o charakterze P2P. Tak, żeby jego
istnienie nie zależało od serwerów. Zapewnij wymianę z dotychczasowym by
jakoś to rozkręcić...
Borneq
2020-01-14 22:15:59 UTC
Post by kk
[...]
Całkiem dobry pomysł, pomyślę o tym, gdy zrobię postępy w nntp, na
jakiej grupie warto popytać o P2P?, bo pl.comp.sieci jęlsi chodzi o
tematykę jest bardzo niskopoziomoa, routery, aż do skrętek.
kk
2020-01-16 20:46:32 UTC
Post by Borneq
Post by kk
[...]
Nie kojarzę by istniała grupa na której dyskutuje się o P2P. Prędzej na
forach poza grupami. Ale można tutaj podyskutować w kontekście grup
dyskusyjnych.

Myślę, że potrzeba zupełnie innego podejścia do całej koncepcji
artykułów wymienianych między użytkownikami. Właściwie to zawsze tak
uważałem. Napisałem swego czasu trochę koncepcyjnych programów do
niusów. Czytnik, filtr i serwer. Ale nie wykluło się z tego nic
porywającego. Myślę, że nadal można coś pisać, ale trzeba liczyć się z
faktami. Od 20 lat niusy umierają. Coraz mniejsze zainteresowanie
użytkowników nie bierze się z niczego.

W czym ten czytnik piszesz?